Stoppa buskörningarna

A0122AB0-C01A-4EB6-A05A-EDED0F18F6FF.jpeg

Vi boende har tröttnat på oljudet från buskörningarna (arrangerad streetracing/drifting) som sker i vårt närområde, och då bl.a. i rondellerna och på vägarna runt Skrubba industriområde, Lidls parkering, Bygmas parkering, Bollmoravägen, Skrubba Malmväg, Linblomsvägen, Lovisedalsvägen, Ältabergsvägen.

Genom din underskrift gör vi tillsammans vår röst hörd och visar att vi tycker situationen är oacceptabel  och att vi kräver ett slut på buskörningarna.

Vi har som mål att lämna in namninsamlingen till polisen och ansvariga på Tyresö, Nacka och Stockholms kommun samt berörda markägare/företagare. Det finns inte ännu ett bestämt datum när detta kommer ske.

Har ni grannar som vill skriva på men inte är ute på internet? Klicka på ”Kontakta namninsamlingens skaparen” eller maila hanvikentyreso@gmail.com och skriv ett meddelande om vilken gata & nr de bor på så kommer vi med namninsamlingen i pappersform.

Vill ni hjälpa till eller diskutera detta?

Gå då med i Facebookgruppen Stoppa Buskörningarna

eller maila hanvikentyreso@gmail.com

Grannarna i Hanviken, Lindalen & Hedvigslund    Kontakta namninsamlingens skapare