Låt de få stanna kvar!

Hej!
Mitt namn är Erblina Iseni och är en elev som går i nionde klass i Helsingborg. I vår klass har vi en vän som kommit från Kosovo och ska bli utvisad.

Den här tjejen har gått i skola i Sverige i cirka ett år och har kämpat med svenskan och hennes betyg för att kunna gå gymnasie istället för IM, hon har även lyckats bra med det. Även hennes syskon har kämpt i skolan och skött sig bra hennes föräldrar jobbar och går SFI för att lära sig svenska. Vi behöver sånna här fantastiska människor i vårt svenska samhälle som arbetar hårt och kämpar aktivt för att lyckas och att få bo kvar.

Nu arbetar vi för att stödja henne så att hon ska få stanna och bo i Sverige och få en stabil utbildning. Vi har en chans att få fyra fantastiska barn att få stanna i Sverige med sina föräldrae och bli något framgångsrikt i livet. Vi har ungdomar som vill lyckas och med mål i livet som inte kommer få lika bra förutsättningar i Kosovo som i Sverige.

Jag hoppas nu att ni kan skriva under för att stödja denna namninsamling och hjälpa denna fantastiska familj som kämpat och arbetat lagligt i vårt fina land!

Genom att skriva under godkänner jag att Erblina iseni överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.