Stöd Lars Persson och hans familj mot mobbing på arbetet.

Begick självmord efter mobbing på sin arbetsplast. Stöd Lars Perssons familj som får leva med sorgen av sin bortgånge make och far. Hans död kan eller delvis bero på den mobbing på sin arbetsplats som han av oförklarlig anledning blev utsatt för enligt stämmningsansökan. Hans chefer som är "offer" för otillräcklighet, okunskap och brist på medmännsklighet är nu åtalade för ARBETSMILJÖBROTT VÅLLANDE TILL ANNAN DÖD, enligt BrB 3:10 målnummer B2863-11. en mycket välkommen rättegång trots det tragiska resultatet. Stämmningsansökan är offentlig och begär in den från Östersunds tingsrätt på 063-15 06 30 Rotel 4. Läs där hur åklagare Åse Schoultz har fått ärendet till domstol, en stor eloge till henne.

Ett stort deltagande till familjen Persson och det arbete man har tvingats att lägg ner för att få sin sak prövad. Är ni eller någon i er närhet utsatt för vuxenmobbing så delta. Tanken är att lämna in denna insamling till den/de ytterst ansvarige/a för arbetsmiljö på den aktuella arbetsplatsen tar sitt ansvar.

Det är en unik rättegång och jag hoppas att det blir ett predjukat för fler ärenden. Samt att rättsväsendet tar sitt fulla ansvar. Deltagande från alla är välkommet och tänk på det du gör för en människa nu kan ge tillbaka till dig en vacker dag.

Det finns tidningsartiklar också för den som vill sätta sig in i vad det handlar om. http://www.svt.se/nyheter/sverige/hennes-man-begick-sjalvmord-nu-atalas-hans-chefer