Stöd att riksdagsledamöter som röstade igenom skollagen nu ställer upp med boende åt dem som får stanna.

I sommras röstade riksdagen igenom den s.k. skollagen. Nu kommer rapporter att de unga män som p.g.a. lagen kan stanna i Sverige inte har någonstans att bo. Vi som skriver under anser att de som har möjliggjort denna lag nu också ska ta sitt ansvar för dessa unga män och ställa upp med husrum och försörjning till dem. Vi anser att Annie Lööf, som var den som avgjorde detta i riksdagen, ska vara den som först erbjuder en random person att bo i sitt hem med sin familj.
Vi anser att man kan inte bara godhetsposera genom att ta ett beslut utan man måste även visa på allvar att man är den humanitär man gärna vill ses som genom att se till att dessa människor har någonstans att ta vägen.
Vi anser också att #vistårinteut mobiliserar och delar upp männen mellan sig om riksdagsledamöterna av någon outgrundlig anledning inte vill ta ansvar.

Liselotte Eriksson    Kontakta namninsamlingens skapare