#StängSverige - inför lockdown snarast!

Det är dags. #StängSverige.

Den tredje vågen verkar nu vara ett faktum och för tredje gången ska vi skicka fram utarbetade och underbetalda sjuk- och äldrevårdspersonal till frontlinjen för att i ännu sämre förhållanden försöka rädda livet på de människor som byggt vårt land och vår välfärd. Det är inte bara ovärdigt och omoraliskt, det är enligt mig en skam för ett land som ofta framhäver sig självt som en humanitär stormakt.

Det är dags att även Sverige för en gångs skull agerar snabbt och kraftfullt genom att göra som t.ex. Finland. Stäng ner samhället hårt och effektivt, kompensera näringslivet som berörs och vaccinera så mycket som möjligt.

Ta lärdom av andra länder och låt inte det tyngsta lasset läggas ännu en gång på de svagaste utan faktiskt på oss andra.

Jag har därför skapat en namninsamling man kan skriva på här för att kräva av regeringen att införa mycket mer långtgående nedstängningar genom att t.ex stänga restauranger, skolor m.m. Samt att göra dessa i god tid den här gången.

Skriv på och dela detta om du vill se en förändring.

För de som vill förstå mer på djupet vad jag grundar detta på så hänvisar jag till den här ledartexten:

Genom att underteckna godkänner jag att John Nygren lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.