Stöd oss att RÄDDA STÅNGA SKOLA!

Stånga skola ligger i och omgärdas av socknar som lever för en levande landsbygd. Många driftiga företagare som vill utveckla och driva landsbygden framåt.

Stånga skola har elever från andra skolområden som väljer Stånga skola före sin egna skola. Dessa familjer väljer Stånga skola för att det är en trygg skola.
En tryggskola som elevenkäterna visar.

I Stånga skola, känner alla elever och all personal, varandra vid namn.
Stånga skolas personal ser alla barn och inte enbart till sin egna klass.
I Stånga skola är alla mentorer legitimerade lärare samt behörig fritidspedagog. Personalen väljer att jobba i Stånga skola för att det är en bra skola som vil utvecklas. I Stånga skola är man resurssmarta samtidigt som man vill utvecklas. Är i framkant med digitalisering som skall hjälpa både personal, elever och föräldrar i vardagen.

Gotland vill växa och enligt vision 2025 är målet att vara 65 000 invånare. Landsbygden tillhör också Gotland. Där med vill vi på landsbygden, fortsätta utveckla och inte avveckla.

Stöd oss att RÄDDA STÅNGA SKOLA!

Genom att skriva under godkänner jag att Åsa Eneqvist överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.