Skyltning till Veterinärkliniken i Sävsjö

I oktober flyttar Sävsjö Veterinärklinik till nya lokaler inne i Sävsjö. Vi anser att det är viktigt att våra kunder får tydliga direktiv var den nya kliniken ligger. Vi önskar därför att kommunen sätter upp lämpliga vägskyltar till kliniken.

Det verkar vara väldigt varierande vilka företag som får skyltning inom olika kommuner. Större företag verkar allmänt prioriteras. Som exempel finns det skyltning till Anicura Jönköping från motorvägen samt inne i industriområdet i Jönköping, Anicuras filial i Eksjö har skyltat smådjursklinik men Vetlanda Djursklinik nekas skyltar i Vetlanda.

Vi anser att det är lika viktigt för mindre företag att få skyltning samt att veterinärvård räknas som en samhällsnyttig verksamhet och borde få skyltning på samma sätt som en vårdcentral.

Håller du med? Signera då vår lista som vi kommer vidarebeforda som ett medborgarförslag för att försöka påverka politikerna i Sävsjö att tillåta att skyltar sätts upp.

Tack!

Genom att underteckna godkänner jag att Helena Mann lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.