Skyddsjaktsförslag

Skyddsjaktförslag Vargar rör sig sedan några månader alltmer frekvent i vårt bostadsområde kring Billsta i Järna och har uppvisat ett mycket oskyggt beteende. Vargarna har nu blivit så närgångna att många av oss inte vågar gå ut kvällstid och rasta våra husdjur längre. Det ger en betydande inskränkning på våra liv och skapar stor oro för oss som bor här. Vargarna har filmats och setts i stort sett dagligen den senaste tiden. Vargen har även filmats när den sitter o ylar på tomten och dessutom fångats på film inne i ekonomibyggnader. Ett 15-tal katter har försvunnit (underförstått blivit tagna av vargen) efter sommaren. Vi vill snarast ha skyddsjakt på den/de individer som rör sig i området för att undvika att fler av våra tamdjur behöver sätta livet till och att vi kan känna oss trygga när vi går ut på kvällarna. Det är bara en tidsfråga innan det sker en värre incident. Ni som stödjer detta får gärna skriva under denna namninsamling

Styrelsen Billstavägens Samfällighet    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Styrelsen Billstavägens Samfällighet lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.