Skriv på för bankreform! I dagens läge betalar vi ca 415 miljoner om dagen.

Våra pengar vi använder i dagens Sverige är 98 % räntebelastade krediter med en kostnad på ca 415 miljoner om dagen. 2018 kommer bara de 4 storbankerna ha fått in 152.4 miljarder från oss. Eftersom vårt system är skuldmättat så dräneras även vår samhällsekonomi av detta. Välfärd, sjukvård, omsorg, osv drabbas av konstanta nedskärningar pga kostnaden som vi har till bankerna. 1 dag av bankernas vinster skulle tex rädda Sollefteå bb.

Allt mer privatiseras till den finansiella eliten som styr vårt land. Bankerna styr den ekonomi som kontrollerar politiken. Den finansiella eliten äger bankerna.

Enda sättet vi kan få en förändring på riktigt i Sverige är genom att göra en bankreform.

#Folkresningen #Defria #Bankreform #aHeartOfGold #Foliehatt #WeNotMe defria.se

Andreas Eriksson folkresning de fria    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Andreas Eriksson folkresning de fria överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.