PRIORITERA SKOLAN!

Skövde kommun talar högt om värdegrund. Att eleverna behöver lära sig detta. Ni vet "dagens ungdom" .

Men att huvudmän idag lägger mångmiljonbelopp på att bygga om, förbättra (?) Istället för att lägga budgeten där den behövs som mest. Hur kan huvudmän tala om värdegrund, moral och etik. När de själva påvisar att estetik är viktigare!

Hur ska våra barn, ungdomar och dess lärare & övriga få rätt verktyg att lyckas?

Personalen slår knut på sig själva. Elever vittnar om att skola/fritids inte får köpa in något! Inte ens tejp, saxar, lim, papper och allt annat som behövs! Det finns inga ekonomiska utrymmen! Klasser som har elever som kräver extra hjälp. De kan inte få hjälp, för det finns inga resurser. Barn som inte behöver lika mycket hjälp, nä de får ingen hjälp alls! INGEN får den hjälp de så väl behöver och förtjänar!

Skolan MÅSTE PRIORITERAS. DE ÄR VÅR FRAMTID! Skolan är på väg att helt fallera!

Det huvudmän väljer, är ESTETIK istället för ETIK!

Skolupproret Skövde. Michaela Almhav    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Skolupproret Skövde. Michaela Almhav lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.