Skicka inte Mohsen Rezai till döden!

IMG_14992.PNG

Mohsen Rezai är en kille som för ett tag sen fyllde 17 år, han kom till Sverige hösten 2015. Han hamnade på ett boende för ensamkommande flyktingbarn och började skolan som han skött ordentligt sen han kom hit. Mohsen hade även en värdfamilj som han uppskattade väldigt mycket, han brukade åka till dem för att äta, bjuda med dem ut på fika, bio och andra aktiviteter och ibland sova där. Varje gång han träffade dem så visade han sin uppskattning och respekt genom att alltid ta med sig en gåva, ibland till hela familjen och ibland till det minsta barnet i familjen, som han såg som sin lillasyster. Han åkte till familjen för att be om hjälp med skoluppgifter, och för att plugga till prov, men också för att bara prata och umgås. Han var så glad att han hade en familj som verkligen visade vad han betydde för dem. Han har gjort allt han kan för att visa uppskattning till alla människor som funnits i hans närhet här i Sverige, han har gjort allt han kan för att lära sig språket, och för att klara det bra i skolan. Han har gjort allt han kan för att han ska "passa in" och bli uppskattad av hela Sveriges samhälle.

För ett tag sen så fick han veta att han fick avslag på sin ansökan om uppehållstillstånd, och detta betyder då att han måste skickas tillbaka till Afghanistan. Till det landet som vi svenskar blir avrådda av alla myndigheter att åka till för att det är så farligt. Han fick veta att han kan överklaga detta beslut, men under tiden de överlägger beslutet så kommer han att skickas tillbaka.

Han kommer att skickas tillbaka till ett land där han inte har en enda överlevande släkting. Han skickas tillbaka till ett land där han inte har något eller någon alls. Han skickas tillbaka till ett land där det enda som finns för honom är DÖDEN.

Så hjälp oss nu!

Genom att skriva på denna namninsamling så visar du att du tycker att det är fel att skicka tillbaka ett barn till DÖDEN. Genom att skriva på det här så kan du rädda liv.

Så snälla,

Skriv under. Inte bara för Mohsen, utan också för den familj han fått och de vänner han fått. För det kommer vara riktigt tungt även för de som skapat en relation till honom här i Sverige.

Tack på förhand.

Vill också tillägga att Mohsen tillhör minoritetsgruppen Hazarer. Hazarerna är den mest utsatt gruppen, majoriteten av de som flyr landet tillhör även denna grupp. Mer om det kan ni läsa på länken nedan -