Skrivunder.com

Stoppa förslaget om att omvandla permanenta uppehållstillstånd till tillfälliga

Kommentarer

#1006

Regeringens planer är inhumana och vidriga

Annelie Bäck (Boden, 2025-09-27)

#1010

Jag skriver under för att det är självklart att göra motstånd mot av-demokratiseringen av Sverige!

Gunnar Eriksson (Kävlinge, 2025-09-27)

#1011

När jag pluggade juridik fick jag lära mig en rättslig princip om att man inte fick ändra på ett gynnande beslut. Det är ju vansinne att rycka mattan från dem som givits en permanent plats i vårt samhälle, som äntligen lyckats sänka sina axlar och få känna sig trygga.

Emma Dixgård (Stockholm, 2025-09-27)

#1019

Det är helt fel. Kan inte vara lagligt.

Mårten Bergenkull (Alingsås, 2025-09-28)

#1023

Förslaget är vedervärdigt

Eva Björkstrand (Stockholm, 2025-09-28)

#1026

Jag skriver frivilligt

Mojtaba Ibrahimi (Västeu, 2025-09-28)

#1031

Vi måste ha ett rättssäkert system för dem som söker asyl.

Roland Orre (Åkersberga, 2025-09-28)

#1032

För humanitet och rättssäkerhet.

Simon Jarrick (Örebro, 2025-09-28)

#1033

Jag står upp för medmänsklighet och mänskliga rättigheter ❤️

Camilla Nordin (Molkom, 2025-09-28)

#1037

Ingenting blir bättre av minskad humanism

Bo Persson (Stockholm, 2025-09-28)

#1038

Vedervärdigt att jaga människor så. Permanent uppehållstillstånd ska ju vara permanent om man inte är grov brottsling.

Lisa Öjrell (Älvdalen, 2025-09-28)

#1039

Förslaget är ett ovärdigt sätt att behandla människor på!

Michel Drapier (Järfälla, 2025-09-29)

#1050

Det gäller människors trygghet.

Camilla Murray (Macerata, 2025-09-29)

#1052

Vansinne att riva upp något som redan beviljats!

Laila Westerlund (Vilhelmina, 2025-09-29)

#1059

Det är ett omänskligt och hjärtlöst och korkat förslag

Anita Molander (Lidingö, 2025-09-30)

#1060

Den här regeringen har tappat sin mänsklighet och verkar totalt ovetande om vad moral är för någonting.

Dan Lännevall (Åkersberga, 2025-09-30)

#1063

Förslaget är rättsvidrigt o omänskligt mot försvarslösa människor som etablerat sig i Sverige och gjort allting enligt reglerna, utbildat sig arbetar, betalar skatt o deltar i vårt samhälle till stor nytta

Ulla Palme’r (Göteborg, 2025-10-01)

#1064

Det är djupt omänskligt att hantera människor på det sättet.

Linnea Hultman (Rimforsa, 2025-10-01)

#1065

Ett permanent uppehållstillstånd måste med all orimlighet bestå som permanent. Att ta tillbaka det vore att som läkare rädda en svårt sjuk patient för att sedan ge patienten en dödlig injektion.

Rättsosäkerheten som infinner sig är omänsklig och fullkomligt världsfrånvänd. Den slår mot människor som utsatts för lidande, faror och hot och som fått en fristad. Beslut har tagits att de ska få stanna i Sverige och de har kunnat etablera sig här i trygghet. Detta måste få bestå.

I annat fall är godtycke lag, och Sverige är då inte längre en rättsstat.

Andreas Falk (Västerhaninge, 2025-10-02)

#1067

Helt oacceptabelt

Malika Åsentorp (Edsbyn, 2025-10-03)

#1073

Människor som har kommit hit och etablerat sig här ska kunna känna sig trygga med att de får stanna. Man behandlar inte människor så omänskligt.

Mikaela Holm (Solna, 2025-10-06)

#1074

Jag har vänner som berörs.

Heléne Nilebo (Dingle, 2025-10-07)