Say NO- save Centrum For All (Centrum För Alla)

Migrationsverkets agerande att inte ära liggande avtal och begå kontraktsbrott hotar verksamheten för Centrum För Alla.  CFA är en av få organisationer som får integration och inkludering att fungera, hjälper 1000-tals människor varje månad med allt från förnödenheter till språkundervisning. CFA assisterar hjälpsökande från alla nationaliteter och samhällsklasser i deras kontakter med myndigheter, vårdinstanser, arbetsgivare, etc. CFA huserar även Ungdomar Mot Droger med deras Café För Alla som är en mötesplats för alla som vill ha ett drogfritt och inkluderande alternativ alla dagar i veckan. Andra verksamheter som utgår från CFA är t ex En Dag För Alla Barn och Barnens Matkasse, två fantastiska aktiviteter som gör en enorm skillnad i utsatta barns liv. CFA jobbar också aktivt med HBTQ-frågor och missbruksfrågor, för att nämna bara en liten del av vad CFA gör för Söderhamn och regionen.

Nu riskerar alltså CFA att få stänga sina dörrar. Detta skulle innebära en katastrof för oräkneliga individer som berörs av CFA's olika verksamheter. Vi säger NEJ- det får inte ske!