Sativex på Högkostnadsskydd

Skriv under om du anser att Sativex munhålespray skall gå på högkostnadsskydd. Idag kan vissa målgrupper få Sativex munhålespray sativex.jpgutskrivet men det kostar då ca 4799 kr/ 30 ml att hämta ut.Detta anser vi går emot alla mänskliga rättigheter och kräver en omedelbar omprövning av beslutet som Läkemedelsverket tog 2017 om att inte godkänna det på högkostnadsskydd.Alla Patienter som har fått Sativex utskrivet bör få en off label av sina läkare för att genast korrigera detta enorma misstag gentemot patient. Skriv under om din bror eller syster behöver. Skriv under för alla oss som lider av daglig smärta och som får en värdig vardag med rätt medicin. Skriv under för en mänskligare framtid!

Genom att skriva under godkänner jag att Angela de cabo överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.