Säkrare trafik i Västerljung

Trafiksäkerheten i Västerljung måste bli bättre!

Därför har vi identifierat farliga platser, där barn ofta vistas, och tagit fram förslag på hur de kan bli säkrare. Vi har sammanställt ett dokument som beskriver problem och förslag på lösningar och nu samlar vi namnunderskrifter för att visa Trafikverket och våra tjänstemän och politiker i Trosa kommun att vi är många som oroas av trafiksituationen i Västerljung.

Kortfattat;

• Vi vill ha säkra övergångar vid skola, idrottsanläggning och det kommunala badet Sillen. Det saknas övergångställen och hastigheterna är ofta höga.
  • Vi vill ha cykel- och gångbanor så att barn och unga kan röra sig på ett säkert sätt mellan skola, fritidsaktiviteter och bad samt till samhället Vagnhärad där Västerljungs unga går i högstadiet.

Håller du med? Skriv under för att stötta arbetet för säkrare trafik i Västerljung!

Hela dokumentet, som beskriver problemen samt förslag på lösningar, hittar du i vår Facebookgrupp "Säkrare trafik i Västerljung". Vill du ha dokumentet via mejl? Kontakta oss via länken nedan.

Västerljungs Idrottsförening (VIF) och föräldraföreningen på Kyrkskolan står bakom uppropet. Initiativtagare är Västerljungsborna Charlotta André och Jonas Knutsson.

Charlotta André, Västerljung    Kontakta namninsamlingens skapare