Rubina och Rättigheternas Skatt

fotografi.jpg

Vill du se serien Rubina och Rättigheternas Skatt?

Ett färgsprakande piratäventyr som behandlar Barnkonventionen. En serie som riktar sig främst till lågstadiet men kan ses av hela familjen.

Kort beskrivning av handling:
"Den själviska sjörövarkaptenen Rubina har nu kartan och kan segla efter den legendariska Rättigheternas Skatt. Men drömmen går i kras när hennes besättning lämnar henne för att ansluta sig till hennes värsta fiende, kapten Smaragda. Genom att utge sig för att vara ledare för ett seglarkollo lyckas Rubina få med sig fem barn på jakten. Men till skillnad från pirater är barn inte att leka med… "

Se filmen "Historien om Rubina" för att veta mer och projektet och kolla in Trailern

Följ Filmvännerna på youtube och gilla sidan Rubina och Rättigheternas Skatt på Facebook.

Namnunderskrifterna kommer att användas för att visa produktionsbolag och finansierer att detta projekt behövs. Vi hoppas att det ska underlätta söka stipendier och finansiellt stöd för att kunna genomföra projektet. Ju fler namnunderskrifter desto större chans att få stöd till produktionen som berättar för barn om deras rättigheter. Preliminär inspelning är satt sommaren 2018.

Hjälp oss att hjälpa barn!

Kontakt: Rubina@filmvannerna.se

Tess Lydeholt Berg    Kontakta namninsamlingens skapare