Ridväg bakom råda stall mölnlycke

Jag har tagit upp diskussioner för att komma i bukt med ridningen på gång och cykelvägarna runt råda och säteriet utan bra resultat och en viss konflikt.

Men efter att tänkt på bästa lösningen för alla bör ridklubben få bruka befintliga stigar bakom stallet emot rådasjön och även få en viss ekonomisk hjälp från kommunen för att utöka möjligheten till lite fler stigar som även kan nyttjas av joggare och folk som vill ha en skogspromenad.

Jag tänkte även att det kunde gälla cyklister men efter läst på mer om hästars beteende så finner jag det helt olämpligt att tillåta cyklister på dessa stigar då hästar tydligen kan bli väldigt skrämda av detta.

I mitt perspektiv slipper jag se avföring på cykelbanan och att ryttare kanske nöjer sig med denna ridväg och följer lagen om ridning som förbjuder det på gång och cykelvägarna så blir alla nöjda.

Det är en stor skog emot rådasjön och det är helt befängt av Härryda kommun om dom inte skulle se detta som en bra lösning och göra dom flesta nöjda.

Och självklart hoppas jag att ryttare skyfflar ner avföringen i skogen så även joggare kan känna trevnad när dom nyttjar dessa vägar .

Jag hoppas många skriver under så Härryda kommun tar detta på allvar och efter att ha läst hur många dom rider av befolkningen är min uppfattning inte samma som innan.

Så var du min meningsmotståndare innan så kommer ju detta även gynna er och min mening med debatten var aldrig att skapa osämja utan komma i bukt med ett problem som jag ser ur ett större perspektiv nu efter att läst mer trotts otrevliga kommentarer så är det nog en marginell del som menar det likt mig och handlat i affekt.

Detta är mitt sista försök att lösa problemet sedan får någon annan ta över men om detta går igenom får ryttarna en ridväg och dom på min sida slipper avföring på cykelbanan men även joggare får trevliga ytor att motionera i.

Mvh Johan

Genom att underteckna godkänner jag att Johan Carlsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.