Rättvisa för de som inte får ta del av nya bedömningssystemet 2022

I år, 2022 ska det nya bedömningssystemet börja att gälla. Det här innebär förmåner för de som börjar på gymnasiet 2022. Men det innebär orättvisa för de äldre. Vi har aldrig haft tillgången att till exempel kunna ändra vårt betyg från 1an på gymnasiet när vi går i 3an eller 2an. Det spelar en stor roll för meriten i slutändan. Men då ska de framtida elever kunna få tillgång till detta och detta bedömningssystem kastar oss andra i väggen. Om framtida gymnasieelever ska få förmåner på detta sätt, då ska vi kunna få förmåner för att exempelvis söka in till universitet. Tänk ni som går i 3an nu och kanske inte vet hur länge ni vill ta sabbatsår, ni kanske inte vet vad ni ens vill plugga. Detta gäller också andra som har gått ut skolan. Då om två år kommer till exempel 06or kunna lätt konkurrera ut oss med sina betyg, betyg som de har kunnat få tillgång på mycket lättare än vi som har fått lida av det brutna bedömingssystemet. Det som starkt hoppas är att universitet jämför vilket system varje person som ansöker in har haft och inte bara meriten. Annars är det brutalt orättvist på alla olika sätt.

Därför uppmanar jag er att skriva på denna namninsamling för att skapa rättvisa för oss som har drabbas av det dåliga bedömningssystemet. Vi har kämpat med våra betyg och nu ska framtida gymnasieeelver glida in på en räkmacka, nej tack. OBS! Jag vill uppmärksamma att 06or och yngre självkart INTE ska få borttas detta nya bedömningssystem. Det jag önskar om är bara mer rättvisa, att vi andra också då får förmåner eller att det i allafall också gynnar oss övriga på något sätt som har fått lida igenom detta gamla bedömningssystem.

Tack!

Genom att underteckna godkänner jag att Thea Eidsvåg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.