RÄDDA Täby kommunala musikskola!

Täby kommun planerar att avveckla den kommunala musikskolan inom Täby kulturskola. Den kommunala musikskolan i Täby har välutbildade lärare och är, sedan 70 år tillbaka, meningsfull för många människor. Beslut om avveckling kommer att tas av kultur-och fritidsnämnden den 25 april och kommunfullmäktige den 20 maj 2019.

Beslutet kan få oönskade konsekvenser för både enskilda medborgare, samhället och näringslivet. Konsekvenserna kan märkas både lokalt och nationellt, inom kort såväl som i framtiden.

Jag är EMOT en avveckling av Täby kommunala musikskola och jag vill därför förhindra att detta beslut fattas.

Laila Traunmüller    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Laila Traunmüller överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.