Rädda Sundbybergs Dansstudio!

Det har kommit till vår kännedom att Helene Karabuda på Sundbybergs dansstudio motvilligt har tagit beslutet att säga upp sig från sin tjänst.

Något måste vara riktigt fel när en människa av Helenes kaliber inte orkar driva sitt blomstrande livsverk vidare för att hon känner att verksamheten motarbetas. Sundbybergs stad håller på att förlora en av sina största ambassadörer. Vi vill att de ytterst ansvariga, nämligen stadens politiker, undersöker vad som pågår på Kulturcentrum.

Dansstudion har drivits i kommunens regi med Helene som eldsjäl och kreativa motor i 10 års tid.
10 år under vilka hundratals barn och ungdomar fått möjlighet till danslust, rörelseglädje och gemenskap.
En verksamhet som gett de aktiva långt mer än bara dans, då alla varit välkomna på samtliga nivåer.
En dansstudio som gett alla möjlighet att utvecklas på fler plan än bara i dansen, som formar unga ledare med självförtroende och framtidstro.
En dansstudio som är på väg att göra sig ett namn på en nivå som få kommunala verksamheter kan matcha och som vi är enormt stolta över.

Vi är många föräldrar och aktiva som är helt övertygade om att dansstudion inte kommer att vara samma längre utan Helene. Utan hennes driv, positiva energi, personliga engagemang, nyfikenhet och trygghet är vi övertygade om att utvecklingen kommer stanna upp och att verksamheten kommer att vittra och kallna.

Vi som skriver under denna namninsamling vill att situationen reds ut så att Helene Karabuda kan stanna kvar på Sundbybergs dansstudio. För hennes skull, för vår skull, för alla barn och ungdomar och för hela Sundbyberg.

Vi vill ha kvar Helene Karabuda på dansstudion med det engagemang hon har och som den inspiratör hon är.

Politiker, undersök vad som är fel i verksamheten och rätta till dem. Rädda Sundbybergs Dansstudio!

Aktiva och föräldrar på Sundbybergs dansstudio    Kontakta namninsamlingens skapare