Rädda Skogsalléns förskola

6AF681FD-4A12-4394-A3B4-3B7DCA3B1269.jpegSkogsalléns förskola i Kungsbacka kommun skall stänga i förmån till privat verksamhet. Barnen och personalen på Skogsalléns förskola skall flytta till ”närliggande förskolor efter önskemål”. Men önskemålet är att gruppen inte skall behöva splittras till förmån för privat verksamhet. Önskemålet är att gruppen på Skogsalléns förskola skall få vara intakt och ännu hellre få vara kvar där den är. Anledningen är att den privata förskoleverksamhetens lokaler skall rivas och då skall deras verksamhet få ta över Skogsalléns lokaler. Men vem tänker på barnen på Skogsalléns förskola som kanske varken får med sig kamrater eller pedagoger dit de tvingas flytta? Anledningen till protestlistan är att vi vill att detta beslut skall ses över och komma med en bättre lösning för ALLA parter. Inte bara en lösning som är bra för den privata verksamheten som det är i dagslägret. Hjälp oss skriva på så vi kan Rädda Skogsalléns förskola!