Rädda Quarnevalen från stelbent byråkrati!

Quarnevalen anordnas av studenterna på Kungliga tekniska högskolan var tredje år. Det är det största studenteventet som anordnas i Stockholm och har anordnats sedan 1910. Nu riskerar den här traditionen att få ett abrupt slut. Stockholms stads trafikkontor har bestämt att de ska få betala 1,8 miljoner kronor i hyra för den bit av Valhallavägens allé där de bygger sina quarnevalsfordon.

Vi i Liberala studenter Stockholm anser att det här är helt orimligt. Om Stockholm vill locka till sig studenter kan de inte låta stelbent byråkrati förstöra studenttraditioner. Stockholm har redan ryktet av att vara en trist stad för studenter, något som leder till att ungdomar hellre söker sig till Uppsala eller Lund. Quarnevalen måste räddas om annars riskerar Stockholm att förstärka sitt rykte som den tråkigaste studentstaden. Därför har vi startat den här namninsamlingen som vi kommer lämnas över till ansvariga på trafikkontoret.

Mer Quarnevalen, mindre byråkrati!

/Ida Arnstedt, ordförande Liberla studenter Stockholm

Liberala studenter Stockholm    Kontakta namninsamlingens skapare