RÄDDA PYTHAGORAS INDUSTRIMUSEUM

På grund av politiska beslut angående bidrag och budget för Pythagoras Industrimuseum riskerar museumet att stängas ned. Pythagoras är en del av norrtäljes kulturarv, historia och identitet, ett ställe där flera generationer har firat skolavslutningar och där det hålls event och marknader varje år. Här har barn gått på studiebesök i många många år och hit reser folk från hela Sverige för att leva sig in i en gammal fabrik där folk levde och arbetade under 1900-talet, som dessutom använts i ett flertal film och tv-inspelningar. Pythagoras industrimuseum har betytt mycket för många av rospiggarna, och behöver nu hjälp! Skriv under för ett försök att rädda Pythagoras!

Ella Stålkrantz, Lina Gillberg och Siri Grann    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Ella Stålkrantz, Lina Gillberg och Siri Grann överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.