Rädda Öppna förskolan i Sävar

Politikerna i Umeå kommun har kommit med ett sparförslag som innebär att öppna förskolan i Sävar kommer att läggas ner. Den 19 juni fastställs det slutgiltiga beslutet och innan dess är vårt mål att samla in så många namn som möjligt i ett försök att rädda kvar den öppna förskolan.

Vi anser att öppna förskolan har en viktig roll för barnens uppväxt i samhället. Att om föräldrarna känner varandra främjar det tryggheten för våra barn och unga i framtiden. Tillsammans bidrar föräldrar till att bygga upp ett starkt skyddsnät runt allas våra barn.

Den öppna förskolan främjar även integration av nya föräldrar som kommer till Sävar att ha möjlighet att gå till öppna förskolan och träffa andra föräldrar bidrar till att människor kan skapa en ny social samvaro i ett nytt samhälle. I Sävar har vi föräldrar ingen annanstans att gå och inget annat anpassat för våra små barn. Så öppna förskolan känns viktig för oss alla.

Därför anser vi att det är viktigt att den öppna förskolan får vara kvar. För samhällets skull, för föräldrars skull men framförallt för våra barn, vår framtids skull.

Genom att skriva under godkänner jag att Linnea Lidberg överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.