Rädda hunden Mix från avlivning

7B891760-881C-4527-A7EF-ADE61EFE332F.jpegTillsammans är vi starka, snälla hjälp och dela så att Mix får komma hem ❤️

Hunden Mix omhändertogs av Länsstyrelsen i Västmanlands län med hjälp av polis tisdagen den 22 september 2020. Man har aldrig presenterat några bevis på att Mix varit involverad i några hund eller katt slagsmål. Polisen har besiktigat Mix och hans lillebror Hatchie och funnit att ingen var aggressiv eller farlig. Trots detta ålade man munkorg på Hatchie och återlämnade honom och beslutade om avlivning av Mix då man nu helt plötsligt anser honom som skadad i ett ben. Ett korsband har gått av efter ett trauma. Djur skyddsinspektören som omhändertog Mix sparkade på honom då han inte ville gå upp i hennes bil utan husse. Hunden skrek av smärta och rädsla. Nu vägrar länsstyrelsen att ge Mix vård och få träffa en ortoped som tittar på hans ben. Husse vet inte var Mix befinner sig och kan eller får inte agera. Inspektören är polisanmäld för djurplågeri.

Vi vill att Länsstyrelsen återlämnar hunden Mix i det skick han var när han omhändertogs den 22 september 2020 till sin husse och lillebror.

Mer information och utförlig dokumentation kring ärendet finns att läsa i Facebookgruppen:

Carolina Lindeberg    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Carolina Lindeberg överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.