Rädda hundarna från avlivning

Sacrum.jpgHissukka.jpg

Hissukka 5 årig tik, Sacrum 4 årig tik och Voitto 10 år hane (avlivad på grund av öroninflamation av Polis och Länsstyrelsen Västerbotten)!

Länsstyrelsen i västerbotten vill döda 3 Finska lapphundar som omhändertogs 1 mars i år. De har mindre skador som en veterinär i Norge har lovat att åtgärda gratis i Norge. Skadorna som hundarna har är av mindre sjukdom bruten tand, öroninflamation och en knöl vid juvern (kan vara en fett knöl)

Sarah (hundägaren som fick hundarna omhändertagna) har en stor krets kennlar och olika uppfödare omkring sig eftersom hon är en mycket meriterad uppfödare sedan 20 år. Hon har sålt många hundar genom åren till olika människor över hela världen och hon känner till de flesta i Finsk lapphundsvärlden. Vi vill att hundarna skall få leva i Norge efter veterinärvården och vi kan inte acceptera att hundarna avlivas av Länsstyrelsen i Västerbotten. En kennelägare i Norge är villig att ta sig an dessa hundar (köpa) men denne får inte köpa hundarna av Länsstyrelsen i Västerbotten, Länsstyrelsen i Västerbotten anser att det är ett bulvan-köp!! Länsstyrelsen i Västerbotten dödar hellre hundarna än att låta dem flytta till Norge. VAD är det dom döljer?

9 paragraf djurskyddslagen Om ett djur är sjukt, skadat eller på annat sätt genom sitt beteende visar tecken på ohälsa, ska djuret snarast ges nödvändig vård, vid behov av veterinär, eller andra åtgärder vidtas, om inte sjukdomen eller skadan är så svårt att djuret måste avlivas omedelbart. Denna paragraf är straffsanktionerad. Innebär att man kan få fängelse. Länsstyrelsen bryter mot lagen!

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.