Rädda Farah och hennes mamma från att skilja sina öden ifrån varandra!

Farah kommer från ett mycket drabbat ställe i Syrien. Hon och hennes mamma var tvugna att fly till ett säkrare, men billigare ställe i Irak för kunna ha råd med att hyra en lägenhet. Eftersom hon inte bar på sjal blev hon trakisserad och kallad för haram (förbjuden). Farah är 19 år gammal och kom till Sverige för bara 3 år sedan, med hennes mor och hennes man på flykt från hennes svärfar, då han hotat dem till döden. Hon har många ärr som påminner henne om tradegin hon upplevt hela sitt barndom. Nu lever hon i Stockholm, jobbar och går på gymnasiet. Hennes mamma har diabtes typ 1 och har förlorat ena njuren och nu riskerar dem både att lämna Sverige för att sedan ta skilda vägar i två helt olika länder. Eftersom Farah inte har ett visum till Irak, måste hon tvingas att åka till Egypten där hennes far (som hon inte känner) kommer ifrån, ingen hon känner lever där. Hennes mor tvingas att åka till Irak. Mitt och hela vår klass hjärtan blöder för detta. För bara ett år sedan var hennes vän från samma by tvungen att åka tillbaka, han dog i en explosion. Snälla hjälp oss att samla in namn och röster för att hon och hennes mamma ska få stanna kvar och inte bemöta samma öde!!!!!

Nast-18 St. Botvid    Kontakta namninsamlingens skapare