RÄDDA DUNGEN

Ljungby kommun planlägger just nu byggnation av en ny högstadieskola. Placering av denna skola är planerad till att ligga på fotbollsplanen och delar av diskgolfbanan bakom Hjortbergsskolan. Det kommer troligtvis innebära att även dungen och delar av pulkabacken försvinner, vilket är väldigt tråkigt. Dungen är ett välkänt begrepp för alla som går eller har gått på Hjortbergsskolan. Den bidrar till mycket lek under både skoltid och fritid för barnen.

Med denna namninsamling hoppas vi att kommunen kan förstå hur mycket Dungen och dess grönområde betyder för Hjortbergsskolan.

Mer info om byggnationen finns att läsa på https://www.ljungby.se/sv/trafik-och-samhallsplanering/samhallsplanering/detaljplaner-under-arbete/

Genom att skriva under godkänner jag att Olof Granrot överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.