Rädda Djurpolisen i Stockholm

Djurpolisen.JPGDe har räddat hundratals djur varje år från fruktansvärda plågor.

Nu hotas Djurpolisen i Stockholm av nedläggning. Regeringen föreslog i vårpropositionen att en rad av Djurpolisens arbetsuppgifter flyttas över till Länsstyrelsen, som redan är hårt belastad. Förutom att ha omhändertagit 2800 djur sedan starten 2011, c:a 400 per år i genomsnitt, har Djurpolisen avslöjat några av landets värsta djurplågare. Djurpolis.JPGBland dem en ung man som torterat en hundvalp i månader innan han dumpade djuret i skogen med en plastpåse runt huvudet. Straffet för husse blev 15 månaders fängelse.

Djurpolisen behövs.

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Sture Engström. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.