Protestlista mot SKR's ovilja att möta Kommunals lönekrav

Hej! Nu tycker jag att det är dags att vi på något sätt visar att vi har fått nog av SKR, Sveriges kommuner och Regioner, och deras ovilja att höja våra löner till det som vi är värda. Vårens löneförhandlingar sköts upp pga Covid-19, något som är för mig oförståeligt varför då man kan förhandla via videolänk om man vill. Men men, nu är förhandlingarna i alla fall i full gång och Kommunal kräver att alla ska få en lönhöjning på minst 3-3,5% beroende på om man är utbildad eller ej. Detta för att säkerställa att ALLA får en lönehöjning. Dessutom vill de att lönen ska utbetalas retroaktivt från och med den 1 april då lönesättningen egentligen skulle vara klar. Detta vill inte SKR gå med på. De vill inte betala ut lönen retroaktivt och de vill att lönehöjningen ska vara sifferlös, vilket innebär att vissa kan få 0% i lönehöjning!

Detta känns inte ok! Vilken annan yrkeskategori hade det varit ok att köra över på detta sätt? Hur kan det vara ok att vägra betala ut retroaktivt?! Att vägra ge jämna och rättvisa lönehöjningar efter att vi slitit så hårt och stått i frontlinjen under denna pandemi? När vi varje dag går till jobbet och riskerar vår egna och våra familjers hälsa? Är detta tacken för allt slit?!?

Skriv under för att visa SKR ditt missnöje!

Genom att underteckna godkänner jag att Maria Gustafsson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.