Protest mot indragna bussturer från Malmbäck och Fredriksdal!

Ge tillbaka de busstider som nu tagits bort från Malmbäck till Nässjö på förmiddagarna!

År 2012 antog Nässjö kommun en vision för hur det skulle vara att leva och bo i kommunen, Vision 2030 lyder bland annat:

"I Nässjö kommun har alla tillgång till moderna, snabba och säkra transportsätt (väg, spår, fiber, fiber/trådlöst etc.) som ger bra möjligheter att förflytta tanke, vara, tjänst och människa, såväl inom som utom kommunen."

För oss som bor i kransorter runt Nässjö har det inte gått framåt vad gäller kommunikationen till Nässjö. Vid senaste ändringarna har flera viktiga turer dragits in kl.8.35, 10.35 och även 13.10. Det är många som pendlar till Nässjö och som sedan fortsätter vidare till Jönköping, Eksjö och säkert fler orter. Vi är BEROENDE av bra kommunikationer!

Ungdomar som pendlar till gymnasiet och börjar tex kl.10.00 måste åka bussen kl.7.20. Nästa buss går inte förrän kl.14.55 !!! Det går tåg kl.10.19 men då kommer ungdomarna för sent till skolan.

Även pensionärer, andra yngre och äldre som vill åka buss till Nässjö kan inte att ta sig dit på grund av att det saknas kommunikation på förmiddagen till Nässjö!

Det pratas i fina termer om "en levande landsbygd". Det är bra och låter fint men då behöver vi kommunens och Länstrafikens hjälp att kunna vara levande! Det gör vi genom bra, goda och mycket viktiga kommunikationer!

Jag tror ingen vill ha ungdomar som går omkring på stan och "drar" i flera timmar från kl.7.40 till kl.10.00 bara för att de väntar på att skolan skall börja. Inte alla ungdomar åker vid kl.7.25 och går direkt till skolan för att studera!

Vi MÅSTE får tillbaka förmiddagsturerna från Malmbäck till Nässjö NU!!!

//Malmbäcksbor gm Josefin Gunnargård

Josefin Gunnargård    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Josefin Gunnargård lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.