Protest mot bygget av Bovieran i Vega vilket leder till mer trafik runt Måsöskolan

Du har troligen inte hört att kommunen försöker att ändra i detaljplanen för att få lov att bygga en koloss med 57 st lägenheter och som kommer att breda ut sig på 6 000 kvm och bli runt 15m högt precis bredvid busshållplatsen vid Måsöskolan.

Nu är det dags att göra din röst hörd om du vill förhindra att trafiken runt Måsöskolan ökar markant. Vi har till den 17 januari på oss att samla så många protester som möjligt. Sprid detta till de personer som du känner i Vega.

Området kring Måsöskolan har under en längre tid haft problem med ökad mängd bilar och därmed trafik, ett problem som kvarstår. Detta p.g.a. den stora inflyttningen till Vega som ökar för varje dag som går. Trafikproblemen är sedan länge kända hos kommunen och under året som gått har skolan i Vega, Måsöskolan, blivit föremål för projektet ”Säkra skolvägar” där man i samråd med kommunen försöker hitta lösningar som gör området runt skolan säkrare för barnen att vistas på. Byggnationen av en så stor byggnad som Bovieran, eller liknande, med så många lägenheter, oavsett om det är 40 eller 57 stycken, kommer att resultera i ännu mer bilar och trafik precis i anslutning till skolan vilket motsäger den plan som just nu pågår med att försöka göra det motsatta dvs minska trafiken och öka säkerheten.

Att behålla den nuvarande planen skulle bibehålla den stil av bebyggelse som finns samt
hålla nere antalet bostäder på en så kritisk plats som Täckeråker 1:10 utgör i närheten av skolan. Trafiken skulle hållas nere och säkerheten skulle vara betydligt större än om större hus än parhus fick byggas.

Ni kan läsa detaljerna om detta på kommunens hemsida, klicka här.

Vi kräver att denna nya vansinniga plan stoppas och att den befintliga planen för området ska få fortsätta att gälla som tidigare.

Skriv under detta, gärna varje person i hushållet, innan den 17 januari.

Fredrik Kellermann, Franca Kellermann    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Fredrik Kellermann, Franca Kellermann lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.