Philemon Arthur & The Dung till "Så mycket bättre"!

1972 vann de en grammis. Detta resulterade i att Grammisgalan lades ner och inte återuppstod förrän 1987. Philemon Arthur & The Dung har som inga andra Svenska band lyckats beröra det existensiella i musiken som konstart och som industri. De två Skånska bröderna lämnar ingen oberörd. Deras kakburkar, element och dragspel framkallar känslor vi inte känt sedan de vände musikindustrin upp och ner.

Vi kräver att TV4 letar rätt på dessa anonyma minimalister och bjuder dem att tolka samtidens artister. Vi vill höra First aid kits och Army of lovers hits framföras med dåligt stämd gitarr och bitterljuv stämsång på bruten Skånska. Vi vill höra Dr Alban rappa "In kommer Gösta" och Niklas Strömstedt sjunga "Blomman" eller "ingenting i din hjärna".

Utan Philemon Arthur & The Dung finns det ingen anledning att förstätta att se "Så mycket bättre", och med deras medverkan kan nämnda program få den välbehövliga udd som vi alla har kännt saknats under de gångna säsongerna.

Skriv under. Nu drar vi upp Sveriges viktigaste artister i strälkastarljuset igen! Tiden är kommen. Sverige är redo.