Låt åk3 få stanna

Här i Osby kommun har politikerna beslutat att eleverna som skall börja i åk3 till hösten på Parkskolan skall bussas iväg till Visseltofta skolan istället. Men de skall inte ha alla lektioner på Visseltofta skolan, vissa lektioner skall fortfarande hållas på Parkskolan.

Istället för att flytta små barnen med bussar ca 2,7mil t & r så kunde de flyttat åk9 300 meter bort till naturbruksgymnasiets tomma lokaler.

Detta ställer till problem för barnen genom att de tas ifrån sin trygga miljö, rutiner mm för att köras rundor på. Skolan ingår även i ett projekt där elever med olika diagnoser så som Autism, ADHD mm är inkluderade i de vanliga klasserna. För dessa barnen som kräver sina rutiner för att må bra psykiskt så innebär detta förödande konsekvenser.

Även de andra barnen kommer ju bli av med sina rutiner och sin fasta punkt.

Är detta klokt av politikerna i Osby kommun att satsa så mycket pengar som detta innebär med nya möbler, bussresor mm? Det är inte heller något miljövänligt allternativ med alla extra bussresor.

Skriv under om du vill stödja oss föräldrar som tycker att politikerna skall tänka på barnens bästa, iställer för sina egna intressen.