Övervakningskameror Segeltorps Centrum

RÖSTA I LÄNKEN NEDAN:

(Huddinge kommun vill att man ska rösta via deras egna hemsida)

På senaste åren har vi sett otrygga beteenden i Segeltorps centrum. Bl.a. är det dödsskjutning i centrum, misstänkt mordbrand på Ekbacksvägen, anlaggda bilbränder i centrum, inbrott m.m. Inget område, speciellt med skolor och förskolor, ska behöva vara med om detta. Men vad vi kan göra är att försöka göra något åt saken.

För några år sedan var det tal om att sätta upp övervakningskameror i Stockholm, men som många var emot. I London finns det övervakningskameror på väldigt många gator för att underlätta polisens arbete inom exempelvis misshandel, mord, vandalisering m.m. Att sätta upp övervakningskameror i Segeltorps centrum skulle även kunna underlätta polisens arbete. Med övervakningskameror hade polisen eventuellt kunnat hitta mördaren för dödskjutningen eller lösa "mysteriet" på radhusbranden. Nu när det inte finns/för få övervakningskameror så har polisen inte kunnat hittat mördaren.

Det finns säkerligen många som skulle vara emot detta förslag, och ni får väldigt gärna ge synpunkter på detta eller komma på något bättre om ni är emot förslaget för att minska på kriminella beteenden i Segeltorp. Målet är att göra vårt område tryggare så att de kriminella får det svårare att komma undan anonymt och även stötta polisiära uppdrag.

Med denna namninsamling kan vi tillsammans ta vidare detta till kommunen för att verkligen stärka tryggheten för våra familjer i Segeltorp. Ingen person ska behöva känna sig otrygg varken på dagen eller natten, och detta är ett steg vi kan ta mot en konkret förbättring i Segeltorp.

Hjälp till att öka tryggheten i Segeltorp genom att delta i namninsamlingen.

Oskar Ray-Frayssinet    Kontakta namninsamlingens skapare