Öppna upp för bettlöst i dressyren, på riktigt.

Ett steg i rätt riktning i och med regeländringen för i år - men fortfarande finns det mycket kvar att jobba på vad gäller hästens välfärd. Att kunna välja det huvudlag som hästen trivs bäst på är en viktig fråga och en förutsättning för en tävlingsplats där vi respekterar våra vänner och tävlingskompisar - hästarna.

Att bettlöst är tillåtet att starta i egna klasser är ett stort steg i rätt riktning, men då ekonomin är knapp för klubbarna och intresset för bettlöst är utspritt i landet så är min önskan att Svenska Ridsportförbundet tar frågan om hästens välmående i tävlingssammanhang på större allvar och öppnar upp helt för valfri betsling i dressyrklasserna på framförallt lokala tävlingar.

Genom att skriva under godkänner jag att Amanda Åsgård överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor. Vi kommer att marknadsföra denna namninsamling för personer som tittar på andra namninsamlingar på vår hemsida, men ännu inte har sett just denna.