Ompröva beslutet kring Sjöfartsprogrammet i Härnösand!

Härnösands kommuns politiker bestämde 25/10-2018 sig för att lägga ner Sjöfartsprogrammet som man påstår är för dyrt i förhållande till antalet elever. Jag påstår att programmet inte kan kosta invånarna i kommunen speciellt mycket då nästan alla elever kommer från andra kommuner. Svensk sjöfart har haft några tunga år men nu vänder det snabbt. Programmet behövs då det fattas både matroser, motormän och sjöbefäl, nu- och i synnerhet framöver. Jag vill med denna namninsamling till politikerna i Härnösand markera mitt missnöje över beslutet att lägga ner denna fina och anrika sjömansutbildning.

Så skriv på och stötta mig med flera som är emot detta beslut.

Viktor Åkerlund

Sjöman vid ett svenskt tankrederi samt fd elev på sjöfartsprogrammet Härnösand.

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Viktor Åkerlund. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.