Om lokalisering av planerad hundrastgård på Älvsjö gamla IP

Med andledning av den planerade hundrasd gården på Älvsjö Gamla ip är vi boende lite upprörda på grund av att man val att lägga den i direkt anslutning till det enda Boende som finns där.

Vi föreslår att man tillsammans med hundägare utser ett annat ställe i Natur reservatet, förslagsvis längs stambanan , ett par 100 M in i skogen , där hundarna skulle få ett naturligt underlag att leka på, samt att man skulle undvika de boende att bli störda av hundskall, damm och beslysning, och kanske eventuell lukt

Vi kräver därför att Älvsjö stadels förvaltning, Återställer nuvarande planerad plats, utreder en större häng med naturligt underlag i Natur reservatet.

Ann-Christine Kjell    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Ann-Christine Kjell överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.