NEJ TILL NYTT KOMMUNHUS I VÄXJÖ

Nej till nytt kommunhus i Växjö!

Jag har läst och läst och känner att jag inte kan se några fördelar med att det ska byggas ett nytt kommunhus i Växjö för den helt verklighetsfrämmande summan som 700 mijoner kronor!! 700 miljoner!!
MEN uppenbarligen finns dessa pengar inom vår kommun som då väljs att läggas på ett nytt kommunhus. Jag som medborgare vill inte detta. Det hade kanske fungerat om samma summa hade lagts på vård, skola och omsorg. Det lades en stor summa (40miljoner) på att bygga en ny entré till kommunhuset. Finns det ingen framförhållning mellan planera och ekonomi? Vi har så många brister inom kommunen där pengar bör läggas först exempelvis Skola Vård Omsorg. Detta nya kommunhus skulle vara bra för demokratin sades det. Min fråga är då, sitter demokratin i ytterväggarna? Det gamla kommunhuset har ett visst renoveringsbehov, men det har även flera av kommunens bostadsbestånd större behov av. "Och Växjö kommun har väldigt god och stabil ekonomi så det här klarar vi", säger Per Schöldberg. Då vill jag gärna se den ekonomin läggas på det som bör gå före och nu upprepar jag mig, dvs vård, skola och omsorg! Är ni fler som känner att det här är helt galet var snälla och skriv under med ert namn. Vi måste stoppa detta och se att pengarna går där de först behövs.
Denna namninsamling handlar alltså om NEJ till ett nytt kommunhus och att det gamla ska vara var och att de som jobbar där får också stanna kvar i det gamla, att vi medborgare sätter ned foten i det här.
Detta handlar inte om politisk tillhörighet, skapa debatt eller något annat utan ett klart NEJ till ett nytt kommunhus i Växjö.
Växjö 2017-11-27