Nej till moskébygge i Norrköping

Det planeras ett moskébygge i Norrköping i höst. Det är en fullskalig moské med minaret som ska byggas på en uppköpt tomt i Idrottsparken.

I nuläget menar Bosniska islamska församlingen, som ligger bakom bygget, att minareten inte ska användas till böneutrop. Detta påstående är absurt, då böneutrop blivit beviljat i Fittja kommun kommer det säkerligen bara vara en tidsfråga innan detsamma gäller den förväntade moskén i Norrköping.

I Sverige råder religionsfrihet. Detta innefattar även frihet från påtvingad religiös propaganda.

Genom moskébygge öppnar man upp för islamism, politisk islam. En totalitär ideologi som efterspråkar världsherravälde och total underkastelse av islam. I religionens förklädnad och genom anspråk på de mänskliga rättigheterna som man i praktiken inte ställer sig bakom, kan de missionera sin intolerans.

Vi måste stå upp för vår demokrati, fortsätta kampen för jämställdhet och aldrig ta vårt sekulära och upplysta samhälle för givet.

Gör din röst hörd som Norrköpingsbo, säg nej till moskébygget i Idrottsparken och skriv under!

Vill absolut understryka att olämpliga, rasistiska och hatiska kommentarer inte är välkommna!

Jag tar starkt avstånd från dessa.

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).