Namninsamling mot ny förskola i två plan på Vingåkersvägen

Under 2019 kommer förskolan på Vingåkersvägen att rivas och ersättas med en ny byggnad. Vi har nu fått information och ritningar gällande den nya byggnaden och den planeras i två plan och byggnaden blir ca 10 meter hög. Den här namninsamlingen syftar till att protestera mot att den nya förskolan på Vingåkersvägen byggs i två plan. Örbyskolan har de senaste åren fått flera nya höga byggnader och villakvarterskänslan försvinner allt mer. Vår önskan är att huset byggs i ett plan. Fler avdelningar kan inrymmas t. ex. genom att bygga huset i vinkel.

Vi är medvetna om att detta i första hand berör oss som bor nära förskolan, men vi vädjar nu till våra grannar runtom i Örby att skriva under!

Tack!

P.S. Vill du göra en extra insats?
Kontakta bygglovshandläggaren på stadsbyggnadskontoret:
Anders Reinberg tel 08-508 273 56
telefontider: tis 13-14, ons 12.30-13.30, fre 9-10
mail: anders.reinberg@stockholm.se

1. Från Vingåkersvägen - ny byggnad

hus1.jpgFrån Vingåkervägen - bef byggnad

hus_orginal_31.png

2. Från Kärnbovägen - ny byggnad

hus2.jpgFrån Kärnbovägen - bef byggnad

hus_orginal_2.png

3. Från Kärnbovägen - ny byggnad

hus3.jpg

Från Kärnbovägen - bef byggnadhus_orginal.png

Genom att skriva under godkänner jag att Hanna H överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.