Namninsamling för utökad Waxholmsbåt-trafik till Stora Timrarö

Till Trafikenheten på Österåker Kommun
Att: Anna Anderberg

Hej,

I tilläg till vårat samtal på telefon 22:a november samt epost 25:e november vill vi härmed komplettera vår önskan om utökad Waxholmsbåt-trafik till Stora Timrarö med denna namnlista.

Vi som skrivit under denna lista är husägare på Stora Timrarö. Vi önskar att till större grad kunna bo och verka ifrån denna fantastiska ö i Österåker Kommuns skärgård. Ön har på några få år blivit en av de mest befolkade i Saxarfjärdsområdet. De allra flesta av oss har hus som är vinterbonade och vi strävar efter att kunna vara här ute under samtliga årstider.

Detta är vår önskan:

1. Att under hela året, och specifikt även vintertid, ha möjlighet att med vanlig kommunal lokaltrafik (SL) + turbåt (Waxholmsbolaget) ta sig till Stora Timrarö fredag em/kväll, lördag fm
  2. Att under hela året, och specifikt även vintertid, ha möjlighet att med vanlig kommunal lokaltrafik (SL) + turbåt (Waxholmsbolaget) ta sig ifrån Stora Timrarö lördag em/kväll, söndag em/kväll
  3. Att, i möjligaste mån, vår- och sommartidtabellerna adderar turer på veckodagar samt även helger som medger pendling till arbete i Stor-Stockholm

Rent konkret föreslår vi att redan nu denna vinter 2017-2018 förlänga Waxholmsbolagets linje 8-9 A,B med ett stopp på Stora Timrarö efter Linanäs

Med vänlig hälsning,
Boende på Stora Timrarö enligt nedan undertecknanden