Namninsamling för Sörforsas utveckling 2020

Utvecklingen för Sörforsa och dess centrum har i flera decennier varit en återkommande fråga. Kommunpolitiker från alla partier har genom åren beklagat sig över hanteringen av Sörforsa. Uttalanden som ”illa skött”, ”minst sagt styvmoderlig behandling”, ”nu är det Sörforsas tur” har vi hört, men inget händer. Redan budgeterade projekt har helt plötsligt gått upp i rök.
Nu vill vi Sörforsabor att kommunen infriar de löften kommunen gett och förhalat.

Följande vill vi ska prioriteras och påskyndas!

• Ett lyft för centrum, där kommunens planutskott gjort ett bra förslag som innebär att flytta nuvarande lekpark till 47ans skola och göra den till en rekreationsplats för alla generationer. (se Facebook forsagruppen den 19 feb., eller googla PM Utveckling av Sörforsa centrum Allt detta ligger på kommunalägd mark, så pratet om att problemet är mycket privatägd mark stämmer inte.
  • Att detaljplanen för bostäder påskyndas, den har nu pågått i över 2 år men är inte prioriterad, trots att planerad inflyttning av bostäderna är satt till 2021.

Vi vill att kommunen självkritiskt tar till sig av den bristande hanteringen och inte bara pratar, utan börjar agera.

Tycker du det är viktigt för Sörforsa och dess utveckling? Skriv under med namn och adress, så skickas listan till Kommunfullmäktige.

Denna lista kompletterar den lista som ligger på ”Forsahallen”. Har du redan skrivit under där, kan ni bortse från denna.

Sörforsas_Uveckling1.JPG

Genom att underteckna godkänner jag att Morgan Östberg lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.