Namninsamling för att avbryta etablering av IES i Partille

Under kommande kommunstyrelsemöten kan frågan behandlas om att avbryta den pågående försäljning av mark, som skulle möjliggöra etablering av Internationella Engelska skolan i Partille. Detta skulle vara en bra tidpunkt att genom en namninsamling visa att det finns invånare i Partille som inte stödjer etablering av IES i kommunen. Att etablering av IES i Partille kan leda till negativa konsekvenser för befintliga skolor i kommunen har lyfts på senare tid av flera organisationer och partier. Namninsamlingen skulle kunna överlämnas till kommunstyrelsen under början av mars. Det behöver göras tydligt att namninsamlingen inte ska förstås som opinion emot valfrihet. Jag är medlem i miljöpartiet men jag föreslår detta initiativ som privatperson utan koppling till miljöpartiet.

Genom att skriva under godkänner jag att Norbert Häubner överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.