Mitt liv är i fara, hjälp mig att inte bli utvisat till Armenien då det pågår ett intensivt krig just nu.

Hej, jag heter Tigran Andrikyan och jag har bott i Sverige i mer än 6 år. Min familj och jag är från Armenien dock jag är uppväxt i Sverige. Migrationsverket har tagit ett kontroversiellt beslut och vill utvisa mig till mitt hemland pga att jag inte har ett giltigt pass längre och det påstår att jag inte heller har "ett bra skäl" att få stanna i Sverige. Mitt ärende kontrolleras nu av Förvaltningsenheten i Göteborg och de godkänner inte mina argument till varför jag har rätt att vistas i Sverige. De tycker att ett krig, ett folkmord klassificeras inte som ett hot.... det är löjligt.

Först och främst, jag har fått gymnasieexamen, jobbar på 2 arbetsplatser, min familj bor i Sverige, jag försörjer mig själv och har inte begått något brott. Varför får jag då inte få stanna i Sverige och fortsätta ge tillbaka till samhället? För att Migrationsverket bryr sig inte om människans kvalite, vilket är det största misstaget.

Jag ber till alla mina vänner och alla som har moraler eller helt enkelt en hjärna att skriva under min namninsamling och pressa domstolen att ändra sitt beslut då det är omänskligt att skicka någon till sin död.

/MVH Tigran Andrikyan

Genom att skriva under godkänner jag att Tigran Andrikyan överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.