Mindre vinster i välfärden

Vinsterna som plockas ut inom välfärden tycker vi går till fel saker. Bland annat tar dem högt uppsatta personerna, såsom chefer och dem som jobbar inom landstingen ut mer i lön. Vinsterna kan också gå till att man lägger pengar på saker som anses som viktigare, men är det inte viktigare att man lägger pengar på sjukvården så vi slipper den långa väntetiderna och att alla som behöver hjälp faktiskt får det? De anställda behöver inte heller vara stressade och må dåligt på deras arbetsplats. Vinsterna tycker vi ska gå till att anställa mer personal, på så sätt kommer väntetiderna minska, patienterna kommer få ett bättre besök samt att man kan minska arbetslösheten som uppstår då man inte anställer folk utan tar istället ut mer i vinst.

Om du också tycker som oss, skriv då på denna namninsamling så vi tillsammans kan försöka förändra problemet!

Wilma Malmsten, Hanna Nyström, Sandra Ekman och Marthe Brunvold    Kontakta namninsamlingens skapare