Linje 11

De senaste åren har vi som pendlar kollektivt mellan Hörnefors och Umeå fått utstå en rad försämringar i form av borttagna hållplatser, inställda och försenade tåg samt försämrade tidtabeller. Nu har det kommit till vår kännedom (via kontakt med Länstrafiken) att linje 11 ska upphandlas på nytt och att man från Landstinget i den upphandlingen avser ändra körväg så att enda stoppet i Hörnefors blir vid Resecentrum (med start i Januari 2020). Vi vill därför uppmärksamma Landstingets politiker och trafikplanerare om att vi pendlare i Hörnefors tycker denna försämring är oacceptabel då det försämrar tillgängligheten för det stora flertalet. Vi kräver därför att linje 11 även fortsättningsvis stannar efter de hållplatser som idag finns i samhället.

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.