Låt Mohammed stanna❤️

5AF1FCAB-E4C1-423A-86E1-3E89D74A71F9.jpeg

Till alla er som deltog i våran namninsamling.

Mohammed har dessvärre blivit utvisad och har lämnat Sverige.

Vi vill tacka er alla som hjälpte till, delade, skrev under och stöttade Mohammed.

Vi är evigt tacksamma för alla era fina ord och erat deltagande i Mohammeds kamp för rättvisa. ❤️

Det är med brustna hjärtan vi nu skapar en namninsamling för Mohammed.

Mohammed är vår vän och klasskompis, men framför allt en så otroligt fin person.

Tillsammans har vi gått på musikgymnasiet vid namn Rytmus i Malmö i cirka 2 år, det vill säga att han har jobbat sig åt en plats på landets bästa musikgymnasium. Han är uppskattad och omtyckt av hela skolan, både av lärare och elever. Tidigt på morgonen går han upp för att öva på gitarr och saxofon, och efter att skolan slutat går han till jobbet, däremellan lyckas han få in klarinett, extra svenska lektioner och plugg innan dagen når sitt slut. Med andra ord är han en väldigt högpresterande individ som oavsett hur hårt han arbetar alltid  lyckas komma till skolan med ett leende på läpparna och sprider glädje till alla i hans omgivning.

Men spelar detta någon roll? För trots allt detta har Mohammed fått avslag. Han riskerar därför att få sitt andra avslag i April, får han avslag igen från domstolen så kommer han därefter att bli tvungen till att lämna det liv och den framtid han har byggt upp under dessa åren som han har bott i Sverige.

Mohammed är vår vän, vår klasskamrat och för oss en familjemedlem.

Låt dem inte ta ifrån honom det livet och dem relationerna som han byggt upp, utan hjälp honom att få möjligheten till att fortsätta jobba på sina mål, i Sverige där han hör hemma.

Glöm inte bekräfta eran underskrift på eran mail! Tack