Låt vår bästa vän Jbreen stanna! #LåtJibbestanna

• Hej.

Tyvärr är det så att vår bästa vän Jbreen har fått beslut om utvisning från landet.

Han är världens goaste kille, väldigt rolig och social, älskad utav alla.

Han har sitt livs kärlek här i Sverige, de kommer bli svårt att leva utan varandra.

Jbreen rymde från kriget i Irak 2010 och gjorde allt i sin makt för att komma till Sverige och hoppas på ett bättre liv, han kom själv utan familj och efteråt så kom hans moder och syster som nu bor i Sverige, han har ingen i Irak och kommer att leva ensam.

Jbreen lärde sig svenska i skolan och blev van vid svenska kulturen, sedan så fort han var 18 år så fick han utvisning 2014 och blev skickad till Irak, han levde återigen bland kriget och det var ett omöjligt liv. Det går absolut inte att leva där under skräck, där bomber faller ett stenkast ifrån ditt boende.

Jbreen kämpade tillbaka sig till Sverige efter att ha varit i Irak i ca 1.5 år, nu har han sökt om uppehållstillstånd igen och tyvärr blev det utvisning igen.

Tydligen enligt migrationsverket så kan han leva där bland döda människor på gatan, Isis, bomber, sprängda hus, terrorister osv.

Jbreen har med sina egna ögon sett bomber sprängas där flera personer dör och skadas, folk som har sprängts i bitar..

Han har själv varit med om ett bomb dåd där hans familjs hus sprängdes, Jbreen skades och låg i koma i en vecka på sjukhus, hans lillebror som precis kommit till liv dog i dådet.

Jbreen har lärt sig flytande svenska, skriftligt och muntligt, han jobbar som bilmekaniker och har gjort det i två år.

Han lever inte ens på migrationsverkets hjälp ersättning..

Hjälp vår bästa vän som har blivit som familj att stanna här i Sverige!

Varje underskrift kan göra skillnad!

Bekräfta att du skrivit under på din e-mail (hittar du inte mailet så kolla skräpposten!).

LÅT JIBBE STANNA I SVERIGE!! #LåtJibbestanna

22712711_1654419894603086_1722350878_o.jpg