Låt Sami och 9000 andra skattebetalare stanna

Otroligt men sant

Sami på Plankan ska utvisas av Migrationverket efter 10 år i Sverige och fem års arbete i Svärdsjö. Vad har han gjort för att förtjäna detta, svaret är. ingenting, Enligt Migrationsverket har han, för fem år sedan, inte fått sin löneförhöjning i tid. Detta gjordes ett par månader senare när misstaget upptäcktes. Då fick han också ersättning retroaktivt för de tidigare månaderna.

Trots detta har övermigrationsdomstolen fastslagit att han måste lämna landet.

Han är inte ensam, omkring 9000 personer är i samma situation. där små. ofta administrativa, misstag, används som skäl till utvisning. Det handlar om människor, väletablerade, skattebetalare och ofta med stor betydelse för sina företag. Skatteintäkterna från dessa finansierar nog med råge vad de 9000 ensamkommande som får stanna kostar.

Det här ser ju fullständigt vansinnigt ut i ett land där ett stort problem är att få invandrare att integreras. Vad sänder det för signaler, när vi skickar ut dem som framgångsrikt etablerat sig här.

Vi måste protestera kraftfullt mot detta, och jag hoppas ni vill hjälpa till genom att dela detta, gärna skriva egna inlägg och påverka politiker och andra.